> Učebnice > Společenské a humanitní vědy > Pedagogika, didaktika > Metody a postupy poznávání žáka

Metody a postupy poznávání žáka

Zboží se již neprodává
Toto zboží nadále není možné koupit. Prohlédněte si podobné produkty zde.

V publikaci naleznete odpovědi na otázky:

• Jak si poradit s výukovými obtížemi a jak poznat, co žák potřebuje?
• Jak kvalifikovaně volit podpůrná opatření prostřednictvím pedagogické diagnostiky?
• Jak zmapovat vztahy ve třídě?
• Jak poznat, že práci učitele dělám dobře?
• Co k pedagogické diagnostice říká litera zákona?
• Je kvalitní pedagogická diagnostika nedílnou součástí dovedností učitele?
• Může pedagogická diagnostika napomoci prevenci i řešení výukových i výchovných obtíží?

Slovo „diagnostika“ v nás leckdy vzbuzuje dojem, že jde o cosi speciálního, vyhrazeného, ať už je to v kterémkoli oboru lidské činnosti. Ve skutečnosti znamená toto slovo, pokud jde o jeho etymologii, tolik co „rozpoznání“ nebo prostě poznávání. I v činnosti učitele a vychovatele je poznání dítěte výchozím předpokladem porozumění a účinného doprovázení. Diagnostika je prostě branou činnosti pedagoga, má-li být jeho práce zdařilá a účinná. Čtenář se v publikaci setká nejprve s obecnými pojmy diagnostické metodologie, srozumitelně sepsanými pro náležité porozumění tématu. Učí se poznávat projevy jedinečných vlastností dítěte a také rozeznat známky některých poruch, jako jsou třeba vývojové poruchy učení či chování. Práce se školní třídou sama představuje významné téma pedagogické diagnostiky. Najdete tu také přehled legislativního rámce, kapitoly o sebepoznání učitele, o možnostech využití moderní techniky ve škole a mnohé další.

Autor Mertin Václav, Krejčová Lenka
Druh Kniha
Jazyk Česky
Počet stran 400
Rok vydání 2016
Vazba Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN 978-80-7552-014-2
EAN 9788075520142
Tyto stránky používají cookies. Setrváním na stránkách s tímto souhlasíte. Více informací